Gerinctréning

gerinctréning, gerinctorna, hátfájás, derékfájás, zsibbadás, porckorongsérv, csontritkulás megelőzése, tartásjavító torna, alakformálás, ülő munka, kiscsoportos órák, túlsúly, média

Miért szeretjük a gerinctréninget?

Ha egy szóval kellene leírnom, azért, mert hatékony. A modern ember igényeihez alakított mozgásforma, ami pont ott, pont abban segít, ahol arra a legnagyobb szükségünk van az életmódunk mellett, melynek jellemzője a sok ülés, a stressz, ugyanakkor kevés a mozgásra fordítható szabadidőnk. A gerinctréning egy funkcionális mozgásforma, nem gyógytorna. Gyakorlatainkkal a gerinc alapos átmozgatásával a teljes izomzatra hatunk, melynek során nem elégszünk meg csak a látható izmok erősítésével, a stabilitásban és testegyensúlyban résztvevő mélyizmokat, antigravitációs izmokat is fejlesztjük, tanítjuk. A látható eredmény a szebb testtartás és az esztétikusan formálódó test, lábak, törzs, karok, vállak, ugyanakkor a fő célunk az egész napos terhelést is könnyedén bíró, funkcionálisan jól működő, azaz minden élethelyzetben jól alkalmazkodó izomzat elérése, megőrzése. 

Stúdiónkban a kis létszámú, 2-7 fős órákon különös figyelmet kap minden vendégünk. 

Változatos eszközeink (fitball, softball, gumikötél, kézisúlyzók, szalagok, dynair, jumper, tornabot, flexibar) és az egymáshoz dimamikusan kapcsoló gyakorlatok révén gerinctréningünk élvezetes kikapcsolódást is nyújt. 

Tréningjeink 60 percesek és tematikusan épülnek fel. Gerincünk alapos átmozgatásán túl célirányos erősítéseket, nyújtásokat alkalmazunk, és teljessé téve az óra végi levezetést, relaxációs elemekkel kiegészített, lazító gyakorlatokat is végzünk.

Mindezek mellett kifejezett hangsúlyt fektetünk a helyes mozgásminták; a tudatos, gerincbarát állás-ülés-emelés technikáinak elsajátítására is.

 

Gerinctréning vagy gerinctorna? Van különbség?

Igen, ez a két kifejezés mást-mást takar. Általánosságban a gerinctorna kifejezés az ismertebb, amivel jellemzően a gyógykezelések, rehabilitáció során alkalmazott gyógytorna alkalmával találkozhatunk, de ha vannak is hasonlóságok, a gerinctréning a prevenció, a betegségek megelőzésének az eszköze, ezért gyakorlataink is jóval komplexebbek, az egész testre, mozgatórendszerre fejlesztően hatnak, így a gerinctréninget érdemes még az életmódunkból eredő káros folyamatok kifejlődése előtt, fiatal-, középkorban elkezdeni.

 

A hanyag testtartás a gerincsérv előszobája

A hanyag testtartás korunk jellemző tünete. Kezdetben jellemzően esztétikai problémát jelent, de már ebben az időszakban is eredményezhet panaszokat. Oka, a kibillent izomegyensúly, mely az egyoldalú és tartós terhelésből (ilyen például a 8-12 órányi ülés az íróasztalnál, autóban) ered. Elsődleges tünetei; a csípő rendellenes elbillenése, mely gyakran jár derékfájdalommal és a fej-vállak előrehelyeződése, mely fej-, hátfájással, karzsibbadással jelentkezhet. Ha azonban a terhelt izomzatot tartósan elhanyagoljuk, meggyengül, a szalagok megnyúlnak és a test már nem képes megbirkózni a korrigálással, így könnyen rögzülhet az elmozdulás, görnyedt testtartást és súlyosabb panaszokat (gyulladások, kopások, sérvesedés) eredményezve. Fontos azonban tudnunk, hogy mivel gerincünk szervezetünk egészével kapcsolatban áll, nem csak a mozgásunkra, mozgatórendszerünkre, hanem a belső szerveinkre, azok működésére is hatást gyakorol. Mindezek miatt fontos, hogy egészségének megőrzésével már fiatal korban foglalkozzunk. Ezt felismerve, örömünkre, egyre több felelősen gondolkodó szülő is megkeres bennünket. Már heti egy gerinctréninggel is jelentős eredményt tudunk elérni. 

 

Milyen esetekben válassza gerinctréningünket?

  • Tartósan ülő munkát végez. A sok üléssel járó munkavégzés jellemző következményei, a hát- és derékpanaszok, nyaktáji fájdalmak, végtag zsibbadások. Az időben elkezdett gerinctréninggel megelőzhetjük a fájdalmas folyamatok kifejlődését (pl. gyulladások, porckorong sérvesedése).

  • A kockázati tényezők ismeretében tudatosan, preventív szándékkal, megelőzésképp szeretné izomzatát, izületeit, csontozatát karbantartani.

  • Alakformálás a célja és szeretne gerincbarát módon erősödni, formásodni.

  • Szeretné elsajátítani a mindennapi élethelyzetekben is alkalmazható módszereket, melyekkel megóvhatja gerincét nem csak a munka, a szabadidő során is.

  • Túlsúllyal rendelkezik és izületbarát mozgást keres.

  • Kismamaként is szeretné kontrollálni a testsúlyát, és gerinbarát módon csinos és fitt maradni.

Stúdiónkban lehetőség van egyéni célok, speciális igények esetén, személyi edzésre, magánórára is jelentkezni. Ennek részleteiről, kérjük vendégeinket, személyesen egyeztessenek.

 

Mit hozzon magával a tréningre?

Mindössze egy kényelmes, sportos (lehetőség szerint pamut) ruházatra, váltózoknira és egy közepes méretű törülközőre lesz szüksége, hogy jól, komfortosan érezze magát. A többi eszközt mi biztosítjuk.

 

Megismerkedhet néhány vendégünk történetével

Sikertörténeteiket az Aktualitások alatt, az Egészség plusz menüpontban találja.

 

Nézzen be egy óránkra

https://www.youtube.com/watch?v=c46WyAv-JsU

További aktualitásainkat, legfrissebb híreinket Facebook oldalunkon követheti. https://www.facebook.com/fitttorna

 

Az energiád és a lelkesedésed azután keletkezik, hogy belevágtál valamibe. (Andrew Matthews)