Kismamatorna

kismamatorna, kiscsoportos órák

Gyermeket várni odafigyeléssel, megfelelő mozgással és táplálkozással sokkal inkább különleges élmény, mint 'terhesség' a kismama számára.

Babát vársz? Köszöntelek életednek e csodákkal teli időszakában!

Gerinctrénerként és anyaként is arra biztatlak, hogy maradj aktív, hogy jó közérzettel, fitten élhesd meg a testedben zajló változásokat. Így nem csak vonzó külsődet őrizheted meg, de magabiztosan tekinthetsz a szülésre is, hiszen mindent megtettél, hogy felkészülj és az alkalmas pillanatban bírd erővel, kitartással.

A várandósság 9 hónapja során a tested, szervezeted hatalmas változásokon megy keresztül, ami különböző érzésekkel, érzelmekkel is párosul. A magzat növekedésével, a testre nehezedő egyoldalú terhelés következtében az izmok gyengülnek, és izületi fájdalmak, hát- és derékfájás jelentkezhet, amit a terhesség előtt már meglevő gerincproblémák fokozhatnak. Kismamatornánk a célzott erősítő és nyújtó, lazító gyakorlatok által segít megelőzni, illetve megszüntetni a tipikus várandós panaszokat, miközben kontroll alatt tarthatod a testsúlyodat is. A rendszeres torna hatására javul a keringés, a légzés állapota, így a pici vér- és oxigénellátása is, nő az ellenálló képesség, ezzel csökkentve a megbetegedések kockázatát. A gyermekágyi időszak is könnyebb, a regenerálódás gyorsabb lesz számodra.

Mivel a torna jótékonyan hat az édesanya közérzetére, a babák is nagyon élvezik a pocakban. 

 

Zsuzsi így írt a tapasztalatairól: 

Szívből ajánlom minden kismamának Kriszta óráit! Az 5.hónaptól kezdtem járni, a derekam-hátam nem fáj sosem, és még most, a 9. hónapban is egyenes maradt a tartásom. A heti 2 alkalom testileg-lelkileg feltölt, ki nem hagynám!! :) Gondosan összeválogatott, változatos gyakorlatok, maximális figyelem jut mindenkinek, jobb helyre nem is kerülhettem volna, köszönöm! :)

 

Mikor érdemes elkezdened a tornát?

Ha korábban is rendszeresen sportoltál, ezután sem kell abbahagynod a mozgást, természetesen néhány szabályt szem előtt tartva. Ha orvosod is mindent rendben talál, és tested-lelked is vágyik a testmozgásra, akár az első trimeszterben is jöhetsz hozzánk kismamatornára.

Problémamentes várandósság esetén, orvosi konzultációt követően a második trimeszterben (12. hetet követően) már mindenképp érdemes beiktatnod a tornát. Ebben az időszakban még a pocak mérete sem korlátozó, és sokféle, változatos és jóleső gyakorlattal készíthetjük fel a tested a növekvő pocak terhének cipelésére. 

 

Amitől a legtöbb kismama tart

Amitől a legtöbbb kismama tart, az a testben végbemenő, látható változások, a fokozott testsúlygyarapodás, elnehezülő (ahogy egyik kismamám megfogalmazta, az elefántszerű) lábak és a terhességi csíkok (striák). Nálunk nem leszel egyedül a kérdéseiddel, kétségeiddel, segítek fitt maradni, megőrizni izmaid tónusosságát, kötőszöveted rugalmasságát, plussz, néhány otthon végezhető bevált praktikát is elsajátíthatsz.

 

Az otthonos környezet és a kiscsoportos, 2-7 fővel működő óráink biztosítják, hogy a saját erőnlétednek megfelelően, jólesően mozoghass, figyelve közben a babádra, a tested jelzéseire. Óráink 60 perc időtartamúak. Egy héten két alkalommal is jöhetsz, szerdán 18.00 órakor, pénteken 14.30-kor kezdődik a kismamatornánk.

 

15 perc torna - a Babamama Expo-n készült videónkat megnézheted a YouTube csatornánkon:

https://www.youtube.com/watch?v=80It0TZG3-w

 

Örömmel várlak,

Kriszta - FittAnyu