Te is szeretnéd végleg elfelejteni a hátfájást?

A gerinctréninget az életmódunk hívta életre. Hozzánk, modern emberekhez, az igényeinkhez alakított mozgásforma, ezért különösen alkalmas rá, hogy a legkorszerűbb mozgásterápiás elveket és eredményeket alkalmazzuk általa. Így pont ott, pont abban segíthetünk, ahol arra a legnagyobb szüksége van a testednek.

Hogy megismerhesd, hogyan építkezünk a gerinctréningen és miért tudunk ilyen különlegesen hatékonyak lenni, tekintsünk egy pillanatra az életmódunkra és annak következményeire. Jellemzően sokat ülünk, sok ingernek, stressznek vagyunk kitéve, ugyanakkor kevés a mozgásra fordítható szabadidőnk. Mindezek a körülmények olyan terhelést jelentenek a testünk, mozgásrendszerünk számára, ami az izomegyensúly elbillenését eredményezi, hiszen egyes izmaink zsugorodnak, míg mások túlnyúlnak, a kötőszövet pedig elveszíti rugalmasságát, feszül, összeakad, akár egy rosszul felvett szűk nadrág vagy harisnya, amiben nehézkes a mozgás. Mindez kisebb, nagyobb fájdalmakkal is párosul, ami a mozgáskészség további csökkenésével jár és az izületi mozgásterjedelem még inkább beszűkül. Ha fájdalmas vagy akadályozott a mozgás, másképp fogjuk mozgatni az érintett izületet és észrevétlenül létrejön a rossz mozgásminta és vele együtt a kompenzáció. Ez vezet el a kopásokhoz, sérülésekhez, gyulladásokhoz, sérvesedéshez. Épp úgy, mint amikor egy jól összerakott gépezetben elmozdítunk egy alkatrészt, csak idő kérdése, hogy mikor fog a működésében is megmutatkozni, kárt téve a szerkezetben.

Elegendő néhány hét, hogy a rossz minták szokássá váljanak és az évek alatt a mozgásrendszerünk nem csak áthangolódik, de ez a rossz minta válik számunkra természetessé. Funkciók esnek ki, a testünk pedig “elfelejti” hogyan tudott összetett mozgásokat biztonságosan, fájdalommentesen kivitelezni. A fájdalmak ettől tovább fokozódnak, így elindul egy spirál, ami miatt a mozgásszervi panaszok mára népbetegségnek számítanak.

Hatékonyságunk fő pillére, hogy stúdiónk kis létszámú, 2-7 fős óráin különleges figyelmet kapsz, így az egyedi jellemzőket szem előtt tartva, a neked megfelelő ritmusodban tudsz haladni, fejlődni.

Mire keresel megoldást?

  • Tartósan ülő munkát végzel? A sok üléssel járó munkavégzés jellemző következményei, a hát- és derékpanaszok, nyaktáji fájdalmak, végtag zsibbadások. Az időben elkezdett gerinctréninggel megelőzhetjük a fájdalmas folyamatok kifejlődését (mint a gyulladások, kopások, porckorong sérvesedése).

  • A kockázati tényezők ismeretében tudatosan, preventív szándékkal, megelőzésképp szeretnéd a kötőszövetedet, izomzatodat, izületeidet, csontozatodat  karbantartani?

  • Alakformálás a célod és szeretnél gerincbarát módon erősödni, formásodni?

  • Szeretnéd elsajátítani a mindennapi élethelyzetekben is alkalmazható módszereket, melyekkel megóvhatod gerincedet nem csak a munka, a szabadidő során is?

  • Túlsúllyal rendelkezel és izületbarát mozgást keresel?

  • Kismamaként is szeretnéd kontrollálni a testsúlyodat, és gerincbarát módon csinos és fitt maradni?

Minőségi eredményt elérni elképzelhetetlen más módon, mint odafigyeléssel, érzékenyen követve az egyénenként változó fejlődés ütemét. Látjuk, halljuk a hozzánk érkező vendégeink történeteiből, hogy sokan, sok mindent kipróbáltak korábban, de jó alapok hiányában nem értek el tartós eredményt, a fájdalmaik sem múltak el végleg. Mi azon dolgozunk, hogy a pillanatnyi javulás mellett, tartós, hosszú távú eredményhez segítsünk, ezért a gerinctréningünk a legkorszerűbb mozgásterápiának megfelelően épül fel.

Mozgás által történő izületi mobilizáció

Alaposan átmozgatjuk és lazítjuk a kötőszövetet, hogy az izülteid képesek legyenek nagyobb mozgásterjedelemben, szabadabban, a normál anatómiai helyzetüknek megfelelően mozogni.

A kötőszövet és az izomzat állapotának javítása

Változatos eszközeink és gyakorlataink segítségével komplex módon hatunk a mozgásrendszerre. Az egyszerűbb felől haladunk a nagyobb súlyokkal végzett, instabil felületeken történő gyakorlás felé, így az erősítések, nyújtások és lazítások egymásra épülő rendszert alkotnak. A tréningjeink ugyanakkor változatosak, és kikapcsolódást nyújtanak. Élvezni fogod, mert soha nem vagyunk unalmasak. 🙂

Helyes mozgásminták begyakorlása

Ahhoz, hogy a gyakorlással tartós eredményt érjünk el, elengedhetetlen, hogy az izom-idegkapcsolatok szintjén hassunk a mozgásrendszerünkre, mintegy újra tanítva a testünket lényegében arra, amit egykor, pici gyerekekként tudott, de az életmódunk miatt idővel elfelejtett. Gondolj bele, mennyit mozog egy gyerek, míg be nem ül az iskolapadba, ahol egyszeriben sok órányi egyoldalú terhelésnek lesz kitéve az ülés által, majd otthon leckeírás és tévézés közben újabb órákat tölt ülve. Izomzat legyen a talpán, ami ezzel mindennemű kompenzáció nélkül képes megbirkózni. És megjelenik a hanyag testtartás, a gerincferdülés, amit aztán egyéb elmozdulások, kopások, sérvesedés követhetnek, hiszen a gerincünk a tengelyünk, ha elmozdulás következik be bármely irányban, az az egész mozgásrendszerünket érinti.

Gerincbarát ülés, állás, emelés technikájának elsajátítása

Mivel több időt töltünk egyéb élethelyzetekben, mint amit tornával vagy sportolással, fontos, hogy azt is gerinc- és izületbarát módon tegyük, ezért nagy hangsúlyt fektetünk a gerincvédelemre, az ülés, állás, emelés helyes technikájának elsajátítására.

A látható eredmények, amikre számíthatsz:

  • A stabilitásban és testegyensúlyban résztvevő mélyizmok, antigravitációs izmok fejlesztésével-tanításával, a koordináció látványosan javul,
  • szebb lesz a testtartásod,
  • az egész tested egy átrendeződésen megy keresztül a fascia (kötőszövet) szemléletű mozgás által és esztétikusan formálódik nem csak a törzs, a lábak, karok, vállak, csípőd is, és igen, karcsúbb derekad is lesz, hiszen az izomfűződnek épp az a feladata, hogy támaszt adjon, mint egy öv, a derekad körül.

Tréningjeink 60 percesek és tematikusan épülnek fel, még sincs két azonos óra. Teljessé téve az óra végi levezetést, relaxációs elemekkel kiegészített, lazító gyakorlatokat is végzünk.

Stúdiónkban lehetőséged van a kislétszámú, csoportos órák mellett egyéni célok, speciális igények esetén, személyi edzésre, magánórára is. Ennek részleteiről kérjük, stúdióvezetőnkkel személyesen egyeztess.

A hanyag testtartás a gerincsérv előszobája

A hanyag testtartás korunk jellemző tünete, ami célzott mozgással mint a gerinctréning, megelőzhető. Kezdetben jellemzően esztétikai problémát jelent, de már ebben az időszakban is eredményezhet panaszokat. Oka, a kibillent izomegyensúly, mely az egyoldalú és tartós terhelésből (mint a 8-12 órányi ülés az íróasztalnál, autóban) ered. Elsődleges tünetei a fej, vállak előrehelyeződése, mely fej-, hátfájással, karzsibbadással jelentkezhet, illetve a csípő rendellenes elbillenése, mely gyakran jár derék- és csípőfájdalommal. Ha a terhelt izomzatot tartósan elhanyagoljuk, az meggyengül, a szalagok megnyúlnak, a kötőszövet (fascia) összetapad, filcesedik és a test már nem képes megbirkózni a korrigálással, így könnyen rögzülhet az elmozdulás, görnyedt testtartást és súlyosabb panaszokat (gyulladások, kopások, sérvesedés) eredményezve. Fontos azonban tudnunk, mivel gerincünk szervezetünk egészével kapcsolatban áll, nem csak a mozgásunkra, mozgatórendszerünkre, a csigolyáink között kilépő idegek beidegzése, valamint a fascia-hálózat révén a belső szerveinkre, azok működésére is hatást gyakorol. Mindezek miatt fontos, hogy egészségének megőrzésével már fiatal korban foglalkozzunk. Ezt felismerve, örömünkre, egyre több felelősen gondolkodó szülő is megkeres bennünket. Már heti egyszeri rendszeres gerinctréninggel is jelentős eredményt tudunk elérni.

Gerinctréning vagy gerinctorna? Van különbség?

Igen, ez a két kifejezés mást-mást takar. Általánosságban a gerinctorna kifejezés az ismertebb, amivel jellemzően a gyógykezelések, rehabilitáció során, mint gyógytorna találkozhatunk, de ha vannak is hasonlóságok, a gerinctréning a prevenció, a betegségek kifejlődésének, megelőzésének az eszköze, ezért gyakorlataink is jóval komplexebbek, az egész testre, mozgatórendszerre fejlesztően hatnak, így a gerinctréninget érdemes még az életmódunkból eredő káros folyamatok kifejlődése előtt, fiatal-, középkorban elkezdeni.

Mit hozz magaddal a tréningre?

Mindössze egy kényelmes, sportos (lehetőség szerint pamut) ruházatra, váltózoknira és egy közepes méretű törülközőre lesz szükséged, hogy jól, komfortosan érezd magad. A többi eszközt mi biztosítjuk.

Nézz be egy óránkra

További aktualitásainkat, legfrissebb híreinket Facebook oldalunkon találod. Ne maradj le semmiről, kövess bennünket: https://www.facebook.com/fitttorna

Az energiád és a lelkesedésed azután keletkezik, hogy belevágtál valamibe. (Andrew Matthews)