Te is szeretnéd végleg elfelejteni a hátfájást?

Amiért a gerinctréninget különösen szeretem, hogy a legkorszerűbb mozgásterápiás elveknek megfelelő eszközöket alkalmazhatom, így pont ott, abban és úgy segíthetek, ahogyan arra a legnagyobb szüksége van a testednek.

Hogy megismerhesd, ez hogyan lehetséges, és miért tudunk különleges hatékonyságot elérni a gerinctréninggel, tekintsünk egy pillanatra az életmódunkra, és az ebből adódó panaszok, elsődlegesen a hát-, derék- és nyaktáji fájdalmak kiváltó okaira.

Az utóbbi évtizedekben egyre több időt töltünk ülve a munkánk, a közlekedés, de a kikapcsolódás alkalmával is. Mindeközben sok inger ér bennünket, és egyre nagyobb terhet jelent, hogyan osszuk be a kevés szabadidőnket, hogyan egyensúlyozzunk, priorizáljunk jól.

Mindezek a körülmények olyan terhelés, stressz forrásai a pszichénk és a testünk számára, ami a mozgásrendszerünkben is látható, érzékelhető változásokat eredményez. A kötőszövetünk állapota, ami alapvetően határozza meg a többi szervrendszerünk állapotát is, rohamosan romlik, elveszíti rugalmasságát, összetapad, megfeszül, akárcsak egy rosszul felvett vagy szűk nadrág, amiben nehézkes a mozgás. Romlik a keringése, a funkciója.

 

A kötőszövet, más néven fascia, az egész testet behálózó rendszer, a legnagyobb kiterjedésű érzékszervünk, melynek léte életfontosságú, állapota pedig lényegében határozza meg az életfunkciók minőségét a keringési és idegrendszerrel együtt.

 

A kötőszöveti állapot és funkció romlása (diszfunkció) megmutatkozik az izomegyensúlyban, annak elbillenéséhez vezet, ami pedig visszatükröződik a mozgásunk mintázatában.

A mozgásrendszerünk ahhoz adaptálódik, amire használjuk. Alkalmazkodásképpen pedig a rossz mintát nem kijavítja, hanem kompenzál. A hanyag testtartásból így lehet idővel gerincferdülés. Az ezzel járó fájdalmak a mozgáskészség további csökkenését hozzák és az izületi mozgás még inkább beszűkül, torzul. És a spirál így tekeredik tovább és vezet a kopásokhoz, sérülésekhez, gyulladásokhoz, sérvesedéshez. Épp úgy, mint amikor egy jól összerakott gépezetben elmozdítunk egy alkatrészt, csak idő kérdése, hogy mikor fog a működésében megmutatkozni, és kárt tenni a szerkezetben.

Elegendő néhány hét, hogy a rossz mozgásminták szokássá váljanak, az évek alatt pedig a mozgásrendszerünk nem csak áthangolódik, de ez a rossz minta válik számára természetessé és bizonyos értelemben kényelmessé is. Csak a fájdalmak figyelmeztetnek, hogy valami nincs rendben, miközben funkciók esnek ki, a testünk pedig “elfelejti” hogyan tud bizonyos mozgásokat biztonságosan, sérülésmentesen kivitelezni.

Így már érthető, miért lett mára népbetegség a mozgásszervi panaszokból és miért fontos, hogy mielőbb észrevegyük és megállítsuk a folyamatot, ami ide vezet.

A gerinctréninggel komplex módon és ami nagyon fontos, funkcionálisan hatunk a fasciális- és  mozgásrendszerre, ami azt jelenti, hogy a működésének a minőségét javítjuk. Ez mutatkozik meg a testtartás javulásában, a nagyobb izületi mozgékonyságban, és a mozgásfunkciók panaszmentes működésében, melyek között a leggyakoribb a hát- és derékfájás megszüntetése.

Hatékonyságunk fő pillére, hogy stúdiónk kis létszámú, 2-7 fős óráin különleges figyelmet kapsz, így az egyedi jellemzőket szem előtt tartva, a neked megfelelő ritmusban tudsz haladni, fejlődni.

Mire keresel megoldást?

  • Tartósan ülő munkát végzel, és a kockázati tényezők ismeretében tudatosan, preventív szándékkal, megelőzésképp szeretnéd a kötőszövetedet, izomzatodat, izületeidet, csontozatodat  karbantartani?

  • A sok üléssel járó munkavégzés jellemző következményeit már tapasztaltad magadon (pl. hát- és derékpanaszok, nyaktáji fájdalmak, végtag zsibbadás) és az időben elkezdett gerinctréninggel szeretnéd megelőzni a fájdalmas folyamatok kifejlődését (mint a gyulladások, kopások, porckorong sérvesedése)?

  • Alakformálás a célod és szeretnél gerincbarát módon erősödni, formásodni?

  • Szeretnéd elsajátítani a mindennapi élethelyzetekben is alkalmazható módszereket, melyekkel megóvhatod gerincedet nem csak a munka, a szabadidő során is?

  • Túlsúllyal rendelkezel és izületbarát mozgást keresel?

  • Kismamaként is szeretnéd kontrollálni a testsúlyodat, és gerincbarát módon csinos és fitt maradni?

 

Minőségi eredményt elérni elképzelhetetlen más módon, mint odafigyeléssel, érzékenyen követve az egyénenként változó fejlődés ütemét.

 

Látjuk, halljuk a csapatunkkal a hozzánk érkező vendégeink történeteiből is, hogy sokan, sok mindent kipróbáltak korábban, de jó alapok hiányában nem értek el tartós eredményt, a fájdalmaik sem múltak el végleg. Én abban a szemléletben dolgozom, hogy a pillanatnyi javulás mellett, tartós, hosszú távú eredményhez segítselek, ezért a gerinctréningünk a legkorszerűbb mozgásterápiának megfelelően épül fel, lényegében egy 4+1 lépcsős, saját magam által felépített program, és amit sok évnyi gyakorlás és tanítás mellett is folyamatosan csiszolok, hogy a lehető legjobb eredményt tudjuk, minél rövidebb idő alatt elérni, és jól érezhesd magad a testedben. A kiindulópontunk minden esetben a tünetek mögött húzódó okok és a célok megismerése, innen építkezünk tovább.

 

A tréningjeink ugyanakkor változatosak, és kikapcsolódást is nyújtanak. Élvezni fogod, mert soha nem vagyunk unalmasak. 🙂

 

Mivel fogsz találkozni az órákon, a gyakorlatokba építve? Mi ez a 4+1 lépcső, amin végigkísérlek? Kattints az alábbi ablakokra.

Mozgás által történő izületi mobilizáció

Alaposan átmozgatjuk és lazítjuk a kötőszövetet, hogy az izülteid képesek legyenek nagyobb mozgásterjedelemben, szabadabban, a normál anatómiai helyzetüknek megfelelően mozogni.

A kötőszövet és az izomzat állapotának javítása

Változatos eszközeink és gyakorlataink segítségével komplex módon hatunk a mozgásrendszerre. Az egyszerűbb felől haladunk a nagyobb súlyokkal végzett, instabil felületeken történő gyakorlás felé, így az erősítések a lazításokkal és nyújtásokkal egymásra épülő rendszert alkotnak óráinkon.

Helyes mozgásminták gyakorlása

Ahhoz, hogy tartós eredményt érjünk el, elengedhetetlen, hogy az izom-idegkapcsolatok szintjén hassunk a mozgásrendszerünkre, mintegy újra tanítva a testünket lényegében arra, amit egykor tudott, de az életmódunk miatt idővel elfelejtett. Miután lehetővé tettük, hogy mozgásrendszerünk fizikailag újra képes legyen jó mozgásmintát követni, ezt a mozgásmintát a gyakorlás által tesszük rutinná.

Gerincbarát ülés, állás, emelés technikájának elsajátítása

A prevenciónak fontos része, hogy a gerinc- és izületbarát szemléletet minden élethelyzetünkben alkalmazni tudjuk, ezért nagy hangsúlyt fektetünk a gerincvédelemre, az ülés, állás, emelés helyes technikájának elsajátítására.

+1 Az óra végi levezetés részeként relaxációs elemekkel kiegészített, lazító gyakorlatokat is végzünk, mely jól alkalmazható eszközöd lehet minden olyan esetben, amikor a tempó, a stressz elcsendesítésére vágysz.

Tréningjeink 60 percesek. A látható eredmények, amikre számíthatsz:

  • A fasciális szemléletű gyakorlataink révén a testegyensúlyod, a stabilitásod és a koordinációd is látványosan javul,
  • szebb lesz a testtartásod,
  • az egész tested egy átrendeződésen megy keresztül, esztétikusan formálódik nem csak a törzs, a lábak, karok, vállak, a csípőd is, és igen, karcsúbb derekad is lesz, hiszen az izomfűződnek épp az a feladata, hogy támaszt adjon, mint egy öv, a derekad körül.

Stúdiónkban lehetőséged van a kislétszámú, csoportos órák mellett egyéni célok, speciális igények esetén, személyi edzésre, magánórára is. Ennek részleteiről személyesen tudunk egyeztetni.

A hanyag testtartás korunk jellemző tünete, és ma már kellő tudással a birtokunkban kimondhatjuk, hogy nem csak esztétikai problémát jelent. A megelőzéshez, illetve az áthangoláshoz olyan célzott mozgásra van szükség, mint amilyen a gerinctréning.

Örömünkre, egyre több felelősen gondolkodó szülő keres meg bennünket. Hatékonyságunknak köszönhetően már heti egyszeri rendszeres gerinctréninggel is jelentős eredményt, változást  tudunk elérni.

Mit hozz magaddal a tréningre?

Mindössze egy kényelmes, sportos (lehetőség szerint pamut) ruházatra, váltózoknira és egy közepes méretű törülközőre lesz szükséged, hogy jól, komfortosan érezd magad. A többi eszközt mi biztosítjuk.

Szeretettel várlak, Kriszta

Nézz be egy óránkra

Nézd meg az órarendet

http://fitttorna.hu/orarend/

és foglalj időpontot a kiválasztott órára!