Te is szeretnéd végleg elfelejteni a hátfájást?

Hogy megismerhesd, ez hogyan lehetséges, és miért tudunk ilyen különlegesen hatékonyak lenni a gerinctréninggel, tekintsünk egy pillanatra az életmódunkra, a hát-, derék és nyaktáji fájdalmak oka ugyanis a legtöbb esetben épp ebből ered. Az utóbbi évtizedekben egyre több időt töltünk ülve a munkánk, a közlekedés, de a kikapcsolódás alkalmával is, miközben sok ingernek, stressznek vagyunk kitéve, ugyanakkor egyre kevesebb a mozgásra fordítható szabadidőnk. Mindezek a körülmények olyan terhelést jelentenek a testünk, mozgásrendszerünk számára, mely alapvetően mozgásra született, hogy hatására egyes, amúgy is zsugorodásra hajlamos izmaink megrövidülnek, míg mások túlnyúlnak, a kötőszövet pedig, ami az izomzatunkat is pólyaként burkolja, elveszíti rugalmasságát, feszül akár egy rosszul felvett szűk nadrág vagy harisnya, amiben nehézkes a mozgás. Azzal, hogy az izomegyensúlyunk elbillen, a mozgásunkban rossz mintákat kezdünk követni. Megjelenik a hanyag testtartás, a gerincferdülés, de mivel a gerincünk a tengelyünk, ha tartós elmozdulás történik bármely irányban, az az egész mozgásrendszerünket érinteni fogja. Mindez kisebb, nagyobb fájdalmakkal is párosul, ami a mozgáskészség további csökkenésével jár és az izületi mozgásterjedelem még inkább beszűkül. Ha fájdalmas vagy akadályozott a mozgásunk, másképp fogjuk mozgatni az érintett izületet és észrevétlenül létrejön a rossz mozgásmintával együtt járó kompenzáció, amikor már nem a normál anatómiai mozgásokat és funkciókat követve mozognak, dolgoznak az izmaink, izületeink. Ez vezet el a kopásokhoz, sérülésekhez, gyulladásokhoz, sérvesedéshez. Épp úgy, mint amikor egy jól összerakott gépezetben elmozdítunk egy alkatrészt, csak idő kérdése, hogy mikor fog a működésében is megmutatkozni, és kárt tenni a szerkezetben.

Elegendő néhány hét, hogy a rossz minták szokássá váljanak és az évek alatt a mozgásrendszerünk nem csak áthangolódik, de ez a rossz minta válik számunkra természetessé és bizonyos értelemben kényelmessé is. Csak a fájdalmak azok, amik figyelmeztetnek, hogy valami még sincs rendben, miközben funkciók esnek ki, a testünk pedig “elfelejti” hogyan tud összetett mozgásokat biztonságosan, sérülésmentesen kivitelezni. Ha nem állítjuk meg tudatosan ezt a folyamatot, a spirál tovább gyűrűzik, ami miatt a mozgásszervi panaszok mára népbetegségnek számítanak.

A gerinctréninget az életmódunk hívta életre. Hozzánk, modern emberekhez, az igényeinkhez alakított mozgásforma, és amit különösen szeretek benne, alkalmas rá, hogy a legkorszerűbb mozgásterápiás elveket és eredményeket alkalmazzuk általa. Így pont ott, pont abban segíthetünk, ahol arra a legnagyobb szüksége van a testednek.

Hatékonyságunk fő pillére, hogy stúdiónk kis létszámú, 2-7 fős óráin különleges figyelmet kapsz, így az egyedi jellemzőket szem előtt tartva, a neked megfelelő ritmusodban tudsz haladni, fejlődni.

Mire keresel megoldást?

  • Tartósan ülő munkát végzel, és a kockázati tényezők ismeretében tudatosan, preventív szándékkal, megelőzésképp szeretnéd a kötőszövetedet, izomzatodat, izületeidet, csontozatodat  karbantartani?

  • A sok üléssel járó munkavégzés jellemző következményeit már tapasztaltad magadon (pl. hát- és derékpanaszok, nyaktáji fájdalmak, végtag zsibbadás) és az időben elkezdett gerinctréninggel szeretnéd megelőzni a fájdalmas folyamatok kifejlődését (mint a gyulladások, kopások, porckorong sérvesedése)?

  • Alakformálás a célod és szeretnél gerincbarát módon erősödni, formásodni?

  • Szeretnéd elsajátítani a mindennapi élethelyzetekben is alkalmazható módszereket, melyekkel megóvhatod gerincedet nem csak a munka, a szabadidő során is?

  • Túlsúllyal rendelkezel és izületbarát mozgást keresel?

  • Kismamaként is szeretnéd kontrollálni a testsúlyodat, és gerincbarát módon csinos és fitt maradni?

Minőségi eredményt elérni elképzelhetetlen más módon, mint odafigyeléssel, érzékenyen követve az egyénenként változó fejlődés ütemét.

Látjuk, halljuk a hozzánk érkező vendégeink történeteiből, hogy sokan, sok mindent kipróbáltak korábban, de jó alapok hiányában nem értek el tartós eredményt, a fájdalmaik sem múltak el végleg. Mi abban a szemléletben dolgozunk, hogy a pillanatnyi javulás mellett, tartós, hosszú távú eredményhez segítsünk, ezért a gerinctréningünk a legkorszerűbb mozgásterápiának megfelelően épül fel, ami egy négylépcsős, 360 fokos program, és amit sok évnyi gyakorlás és tanítás mellett is folyamatosan csiszolok, hogy a lehető legjobb eredményt tudjuk, minél rövidebb idő alatt elérni, és jól érezhesd magad a testedben. A kiindulópontunk minden esetben a tünetek mögött húzódó okok és a célok megismerése, innen indulunk, építkezünk tovább.

A tréningjeink ugyanakkor változatosak, és kikapcsolódást is nyújtanak. Élvezni fogod, mert soha nem vagyunk unalmasak. 🙂

Mozgás által történő izületi mobilizáció

Alaposan átmozgatjuk és lazítjuk a kötőszövetet, hogy az izülteid képesek legyenek nagyobb mozgásterjedelemben, szabadabban, a normál anatómiai helyzetüknek megfelelően mozogni.

A kötőszövet és az izomzat állapotának javítása

Változatos eszközeink és gyakorlataink segítségével komplex módon hatunk a mozgásrendszerre. Az egyszerűbb felől haladunk a nagyobb súlyokkal végzett, instabil felületeken történő gyakorlás felé, így az erősítések a lazításokkal és nyújtásokkal egymásra épülő rendszert alkotnak óráinkon.

Helyes mozgásminták gyakorlása

Ahhoz, hogy tartós eredményt érjünk el, elengedhetetlen, hogy az izom-idegkapcsolatok szintjén hassunk a mozgásrendszerünkre, mintegy újra tanítva a testünket lényegében arra, amit egykor tudott, de az életmódunk miatt idővel elfelejtett. Miután lehetővé tettük, hogy mozgásrendszerünk fizikailag újra képes legyen jó mozgásmintát követni, ezt a mozgásmintát a gyakorlás által tesszük rutinná.

Gerincbarát ülés, állás, emelés technikájának elsajátítása

A prevenciónak fontos része, hogy a gerinc- és izületbarát szemléletet minden élethelyzetünkben alkalmazni tudjuk, ezért nagy hangsúlyt fektetünk a gerincvédelemre, az ülés, állás, emelés helyes technikájának elsajátítására.

Az óra végi levezetés részeként relaxációs elemekkel kiegészített, lazító gyakorlatokat is végzünk.

Tréningjeink 60 percesek. A látható eredmények, amikre számíthatsz:

  • A stabilitásban és testegyensúlyban résztvevő mélyizmok, antigravitációs izmok fejlesztésével-tanításával, a koordinációd látványosan javul,
  • szebb lesz a testtartásod,
  • az egész tested egy átrendeződésen megy keresztül a fascia (kötőszövet) szemléletű mozgás által és esztétikusan formálódik nem csak a törzs, a lábak, karok, vállak, csípőd is, és igen, karcsúbb derekad is lesz, hiszen az izomfűződnek épp az a feladata, hogy támaszt adjon, mint egy öv, a derekad körül.

Stúdiónkban lehetőséged van a kislétszámú, csoportos órák mellett egyéni célok, speciális igények esetén, személyi edzésre, magánórára is. Ennek részleteiről személyesen tudunk egyeztetni.

A hanyag testtartás a gerincsérv előszobája?

A hanyag testtartás korunk jellemző tünete, ami célzott mozgással mint a gerinctréning, megelőzhető. Kezdetben jellemzően esztétikai problémát jelent, de már ebben az időszakban is eredményezhet panaszokat. Oka, a kibillent izomegyensúly, mely az egyoldalú és tartós terhelésből (mint a 8-12 órányi ülés az íróasztalnál, autóban) ered. Elsődleges tünetei a fej, vállak előrehelyeződése, mely fej-, hátfájással, karzsibbadással jelentkezhet, illetve a csípő rendellenes elbillenése, mely gyakran jár derék- és csípőfájdalommal. Ha a terhelt izomzatot tartósan elhanyagoljuk, az meggyengül, a szalagok megnyúlnak, a kötőszövet (fascia) összetapad, filcesedik és a test már nem képes megbirkózni a korrigálással, így könnyen rögzülhet az elmozdulás, görnyedt testtartást és súlyosabb panaszokat (gyulladások, kopások, sérvesedés) eredményezve. Fontos azonban tudnunk, mivel gerincünk szervezetünk egészével kapcsolatban áll, nem csak a mozgásunkra, mozgatórendszerünkre, a csigolyáink között kilépő idegek beidegzése, valamint a fascia-hálózat révén a belső szerveinkre, azok működésére is hatást gyakorol. Mindezek miatt fontos, hogy egészségének megőrzésével már fiatal korban foglalkozzunk. Ezt felismerve, örömünkre, egyre több felelősen gondolkodó szülő is megkeres bennünket. Alkalmazott módszerünkkel már heti egyszeri rendszeres gerinctréninggel is jelentős eredményt tudunk elérni.

Gerinctréning vagy gerinctorna? Van különbség?

Igen, ez a két kifejezés mást-mást takar. Általánosságban a gerinctorna kifejezés az ismertebb, amivel jellemzően a gyógykezelések, rehabilitáció során, mint gyógytorna találkozhatunk, de ha vannak is hasonlóságok, a gerinctréning a prevenció, a betegségek kifejlődésének, megelőzésének az eszköze, ezért gyakorlataink is jóval komplexebbek, az egész testre, mozgatórendszerre fejlesztően hatnak, így a gerinctréninget érdemes még az életmódunkból eredő káros folyamatok kifejlődése előtt, fiatal-, középkorban elkezdeni.

Mit hozz magaddal a tréningre?

Mindössze egy kényelmes, sportos (lehetőség szerint pamut) ruházatra, váltózoknira és egy közepes méretű törülközőre lesz szükséged, hogy jól, komfortosan érezd magad. A többi eszközt mi biztosítjuk.

Nézz be egy óránkra

További aktualitásainkat, legfrissebb híreinket Facebook oldalunkon találod. Ne maradj le semmiről, kövess bennünket: https://www.facebook.com/fitttorna

Szeretettel várlak, Kriszta