Te is szeretnéd végleg elfelejteni a hátfájást?

Amiért a gerinctréninget különösen szeretem, hogy a legkorszerűbb mozgásterápiás elveknek és eredményeknek megfelelő eszközöket alkalmazhatom általa, így pont ott, abban és úgy segíthetek, ahogyan arra a legnagyobb szüksége van a testednek.

Hogy megismerhesd, ez hogyan lehetséges, és mivel tudjuk ezt a különleges hatékonyságot elérni a gerinctréninggel, tekintsünk egy pillanatra az életmódunkra, a hát-, derék és nyaktáji fájdalmak oka ugyanis a legtöbb esetben épp ebből ered.

Az utóbbi évtizedekben egyre több időt töltünk ülve a munkánk, a közlekedés, de a kikapcsolódás alkalmával is, miközben sok ingernek, stressznek vagyunk kitéve, ugyanakkor egyre kevesebb a mozgásra fordítható szabadidőnk. Mindezek a körülmények olyan terhelést jelentenek a testünk, mozgásrendszerünk számára, mely alapvetően mozgásra született, hogy hatására egyes izmaink megrövidülnek, míg mások túlnyúlnak, a kötőszövet pedig, ami minden egyes szervünket és az izomzatunkat is pólyaként burkolja, elveszíti rugalmasságát, összetapad, megfeszül, akárcsak egy rosszul felvett szűk nadrág vagy harisnya, amiben nehézkes a mozgás. Ezek a tényezők együttesen az izomegyensúlyunk elbillenését eredményezik, aminek hatására a mozgásunkban rossz mintákat kezdünk követni. A hanyag testtartásból így lesz idővel gerincferdülés, de mivel a gerincünk a tengelyünk, ha tartós elmozdulás történik bármely irányban, az az egész mozgásrendszerünket érinteni fogja. Fascia és mozgásszinten is minden, mindennel összekacsolódik. Mindez előbb, utóbb fájdalmakkal is párosul, ami a mozgáskészség további csökkenésével jár és az izületi mozgásterjedelem még inkább beszűkül. Ugyanakkor ha fájdalmas vagy akadályozott a mozgásunk, természetes, hogy másképp is fogjuk mozgatni az érintett izületet és a rossz mozgásminta mellett észrevétlenül megjelenik a kompenzáció. Ekkor már nem a normál anatómiai mozgásokat és funkciókat követve mozognak, dolgoznak az izmaink, izületeink, ami előidézi a kopásokat, sérülésekhez, gyulladásokhoz, sérvesedéshez vezet. Épp úgy, mint amikor egy jól összerakott gépezetben elmozdítunk egy alkatrészt, csak idő kérdése, hogy mikor fog a működésében megmutatkozni, és kárt tenni a szerkezetben.

Elegendő néhány hét, hogy a rossz minták szokássá váljanak, az évek alatt pedig a mozgásrendszerünk nem csak áthangolódik, de ez a rossz minta válik számunkra természetessé és bizonyos értelemben kényelmessé is. Csak a fájdalmak azok, amik figyelmeztetnek, hogy valami nincs rendben, miközben funkciók esnek ki, a testünk pedig “elfelejti” hogyan tud bizonyos mozgásokat biztonságosan, sérülésmentesen kivitelezni. Ha nem állítjuk meg tudatosan ezt a folyamatot, a spirál tovább gyűrűzik, ami miatt a mozgásszervi panaszok mára népbetegségnek számítanak.

A gerinctréninggel komplex módon és funkcionálisan hatunk a mozgásrendszerre, az életmódunkból eredően elbillent és mozgásszervi panaszokat előidéző izomegyensúlyra. Láthatóan javítjuk a testtartást, az izomtónust, ugyanakkor a mozgásfunkciók panaszmentes működésében is azonnal érezhető eredményeket tudunk elérni, melyek között a leggyakoribb a hát- és derékfájás megszüntetése.

Hatékonyságunk fő pillére, hogy stúdiónk kis létszámú, 2-7 fős óráin különleges figyelmet kapsz, így az egyedi jellemzőket szem előtt tartva, a neked megfelelő ritmusodban tudsz haladni, fejlődni.

Mire keresel megoldást?

  • Tartósan ülő munkát végzel, és a kockázati tényezők ismeretében tudatosan, preventív szándékkal, megelőzésképp szeretnéd a kötőszövetedet, izomzatodat, izületeidet, csontozatodat  karbantartani?

  • A sok üléssel járó munkavégzés jellemző következményeit már tapasztaltad magadon (pl. hát- és derékpanaszok, nyaktáji fájdalmak, végtag zsibbadás) és az időben elkezdett gerinctréninggel szeretnéd megelőzni a fájdalmas folyamatok kifejlődését (mint a gyulladások, kopások, porckorong sérvesedése)?

  • Alakformálás a célod és szeretnél gerincbarát módon erősödni, formásodni?

  • Szeretnéd elsajátítani a mindennapi élethelyzetekben is alkalmazható módszereket, melyekkel megóvhatod gerincedet nem csak a munka, a szabadidő során is?

  • Túlsúllyal rendelkezel és izületbarát mozgást keresel?

  • Kismamaként is szeretnéd kontrollálni a testsúlyodat, és gerincbarát módon csinos és fitt maradni?

Minőségi eredményt elérni elképzelhetetlen más módon, mint odafigyeléssel, érzékenyen követve az egyénenként változó fejlődés ütemét.

Látjuk, halljuk a csapatunkkal a hozzánk érkező vendégeink történeteiből is, hogy sokan, sok mindent kipróbáltak korábban, de jó alapok hiányában nem értek el tartós eredményt, a fájdalmaik sem múltak el végleg. Én abban a szemléletben dolgozom, hogy a pillanatnyi javulás mellett, tartós, hosszú távú eredményhez segítselek, ezért a gerinctréningünk a legkorszerűbb mozgásterápiának megfelelően épül fel, lényegében egy 4+1 lépcsős, saját magam által felépített program, és amit sok évnyi gyakorlás és tanítás mellett is folyamatosan csiszolok, hogy a lehető legjobb eredményt tudjuk, minél rövidebb idő alatt elérni, és jól érezhesd magad a testedben. A kiindulópontunk minden esetben a tünetek mögött húzódó okok és a célok megismerése, innen építkezünk tovább.

A tréningjeink ugyanakkor változatosak, és kikapcsolódást is nyújtanak. Élvezni fogod, mert soha nem vagyunk unalmasak. 🙂

Mivel fogsz találkozni az órákon, a gyakorlatokba építve? Mi is ez a 4+1 lépcső, amin végigkísérlek?

Mozgás által történő izületi mobilizáció

Alaposan átmozgatjuk és lazítjuk a kötőszövetet, hogy az izülteid képesek legyenek nagyobb mozgásterjedelemben, szabadabban, a normál anatómiai helyzetüknek megfelelően mozogni.

A kötőszövet és az izomzat állapotának javítása

Változatos eszközeink és gyakorlataink segítségével komplex módon hatunk a mozgásrendszerre. Az egyszerűbb felől haladunk a nagyobb súlyokkal végzett, instabil felületeken történő gyakorlás felé, így az erősítések a lazításokkal és nyújtásokkal egymásra épülő rendszert alkotnak óráinkon.

Helyes mozgásminták gyakorlása

Ahhoz, hogy tartós eredményt érjünk el, elengedhetetlen, hogy az izom-idegkapcsolatok szintjén hassunk a mozgásrendszerünkre, mintegy újra tanítva a testünket lényegében arra, amit egykor tudott, de az életmódunk miatt idővel elfelejtett. Miután lehetővé tettük, hogy mozgásrendszerünk fizikailag újra képes legyen jó mozgásmintát követni, ezt a mozgásmintát a gyakorlás által tesszük rutinná.

Gerincbarát ülés, állás, emelés technikájának elsajátítása

A prevenciónak fontos része, hogy a gerinc- és izületbarát szemléletet minden élethelyzetünkben alkalmazni tudjuk, ezért nagy hangsúlyt fektetünk a gerincvédelemre, az ülés, állás, emelés helyes technikájának elsajátítására.

+1 Az óra végi levezetés részeként relaxációs elemekkel kiegészített, lazító gyakorlatokat is végzünk, mely jól alkalmazható eszközöd lehet minden olyan esetben, amikor a tempó, a stressz elcsendesítésére vágysz.

Tréningjeink 60 percesek. A látható eredmények, amikre számíthatsz:

  • A stabilitásban és testegyensúlyban résztvevő mélyizmok, antigravitációs izmok fejlesztésével-tanításával, a koordinációd látványosan javul,
  • szebb lesz a testtartásod,
  • az egész tested egy átrendeződésen megy keresztül a fascia (kötőszövet) szemléletű mozgás által és esztétikusan formálódik nem csak a törzs, a lábak, karok, vállak, csípőd is, és igen, karcsúbb derekad is lesz, hiszen az izomfűződnek épp az a feladata, hogy támaszt adjon, mint egy öv, a derekad körül.

Stúdiónkban lehetőséged van a kislétszámú, csoportos órák mellett egyéni célok, speciális igények esetén, személyi edzésre, magánórára is. Ennek részleteiről személyesen tudunk egyeztetni.

A hanyag testtartás a gerincsérv előszobája?

A hanyag testtartás korunk jellemző tünete, ami célzott mozgással mint a gerinctréning, megelőzhető. Kezdetben jellemzően esztétikai problémát jelent, de már ebben az időszakban is eredményezhet panaszokat. Oka, a kibillent izomegyensúly, mely az egyoldalú és tartós terhelésből (mint a 8-12 órányi ülés az íróasztalnál, autóban) ered. Elsődleges tünetei a fej, vállak előrehelyeződése, mely fej-, hátfájással, karzsibbadással jelentkezhet, illetve a csípő rendellenes elbillenése, mely gyakran jár derék- és csípőfájdalommal. Ha a terhelt izomzatot tartósan elhanyagoljuk, az meggyengül, a szalagok megnyúlnak, a kötőszövet (fascia) összetapad, filcesedik és a test már nem képes megbirkózni a korrigálással, így könnyen rögzülhet az elmozdulás, görnyedt testtartást és súlyosabb panaszokat (gyulladások, kopások, sérvesedés) eredményezve. Fontos azonban tudnunk, mivel gerincünk szervezetünk egészével kapcsolatban áll, nem csak a mozgásunkra, mozgatórendszerünkre, a csigolyáink között kilépő idegek beidegzése, valamint a fascia-hálózat révén a belső szerveinkre, azok működésére is hatást gyakorol. Mindezek miatt fontos, hogy egészségének megőrzésével már fiatal korban foglalkozzunk. Ezt felismerve, örömünkre, egyre több felelősen gondolkodó szülő is megkeres bennünket. Alkalmazott módszerünkkel már heti egyszeri rendszeres gerinctréninggel is jelentős eredményt tudunk elérni.

Gerinctréning vagy gerinctorna? Van különbség?

Igen, ez a két kifejezés mást-mást takar. Általánosságban a gerinctorna kifejezés az ismertebb, amivel jellemzően a gyógykezelések, rehabilitáció során, mint gyógytorna találkozhatunk, de ha vannak is hasonlóságok, a gerinctréning a prevenció, a betegségek kifejlődésének, megelőzésének az eszköze, ezért gyakorlataink is jóval komplexebbek, az egész testre, mozgatórendszerre fejlesztően hatnak, így a gerinctréninget érdemes még az életmódunkból eredő káros folyamatok kifejlődése előtt, fiatal-, középkorban elkezdeni.

Mit hozz magaddal a tréningre?

Mindössze egy kényelmes, sportos (lehetőség szerint pamut) ruházatra, váltózoknira és egy közepes méretű törülközőre lesz szükséged, hogy jól, komfortosan érezd magad. A többi eszközt mi biztosítjuk.

Szeretettel várlak, Kriszta

Nézz be egy óránkra

Nézd meg az órarendet

http://fitttorna.hu/orarend/

és foglalj időpontot a kiválasztott órára!