Életigenlő, aktív időskorra vágyik?

Az izületi mozgékonyságunk az egyik feltétele a minőségi életnek, ezért a kötőszövet, az izomzatunk, izületeink minden életkorban figyelmet, törődést igényelnek.

Tudta, hogy a csontozatunk ereje, az építő kalcium beépülése is kedvezően befolyásolható tornával? A terhelhetőség módját és mértékét azonban fontos személyre szabottan megválasztanunk.

Kinek ajánljuk a seniortornát?

  • Elmúlt 60 éves és korábban egyáltalán nem sportolt vagy hosszabb kihagyás után szeretne újra aktívabban mozogni?
  • Egészségi állapota kisebb intenzitású terhelést tesz lehetővé?
  • Fennálló egészségügyi, mozgásszervi panaszai miatt fokozott figyelmet igényel?
  • Szeretné megelőzni az időskori mozgásszervi panaszokat?

Hogyan tornászunk seniortornán?

Mivel az életünk során a testünk rendszeresen összetett mozgásokat végez, jellemzően járás közben, még ha csak közlekedésről, házimunkáról vagy a ház körüli teendőkről van is szó, ezért erre is kell azt treníroznunk. Nincs ez másképp a seniortornán sem, sőt, a rossz mozgásminták miatt kialakult izomgátlások feloldása itt nagyobb részben van jelen, ezért az óra jelentős részét, a gerinctréninghez hasonlóan, itt is álló testhelyzetből kiindulva végezzük. Ha ugyanis minden mozgást fekve, a talajon, izoláltan végeznénk, a legfontosabbat nem lennénk képesek elérni, pont funkcionálisan nem hatnánk a mozgásrendszerre. Így azonban az izomzatot és az idegrendszert együttesen és funkcionálisan fejlesztjük, és tesszük alkalmassá a testet az összetett, életszerű mozgások kivitelezésére.

A 65 évesnél idősebb felnőtt korcsoportnál nagyon fontosnak tartjuk (a WHO ajánlásában is említett) az elesések megelőzését szolgáló erősítő és egyensúly-javító gyakorlatok alkalmazását.

A kislétszámú, 2-7 fős órák garantálják, hogy senior vendégeink is nagy odafigyelés mellett, biztonságosan tudnak mozogni, mindezt jó hangulatban, feltöltő kikapcsolódást is nyújtva tehetik meg.

Örömmel várjuk tornánkon!

Mivel nem létezik mindenkire alkalmazható sablon, az órák között bármikor lehetőség van „átjárásra”, ahogy erre több példánk is volt már. A legfontosabb, hogy minden vendégünk a saját állapotához, erőnlétéhez és személyiségéhez is legjobban illeszkedő óratípust tudja megválasztani, hogy önmagához képest legyen lehetősége fejlődni.

Nézze meg az órarendet

http://fitttorna.hu/orarend/

és foglaljon időpontot a kiválasztott órára!