Gerinctréning

Te is arra keresel megoldást, hogy végleg elfelejtsd a hátfájást?

Pontosan 20 évvel ezelőtt derült égből villámcsapásként ért a hír, hogy gerincsérvem van.
Akkor még semmit nem tudtam a gerincsérvről és arról sem, milyen lehetőségeim vannak. Csak azt tudtam, hogy a gerincműtétet el akarom kerülni.
Kutatni kezdtem a megoldást.

Amiért a gerinctréninget különösen szeretem, hogy a legkorszerűbb mozgásterápiás elveknek megfelelő eszközöket alkalmazhatom, így pont ott, abban és úgy segíthetek, ahogyan arra a legnagyobb szüksége van a testednek.

De ne ugorjunk ennyire előre…

Amit itt leírok, és amit az óráimon gyakorlatban is átadok, azzal jó néhány fájdalommal és keresgéléssel töltött évet, és ami még szintén nem elhanyagolható, jó sok pénzt spórolok meg neked.

 

Ha ez kedvedre van, akkor olvass tovább.

 

Hogy megértsd, miért tudunk ilyen különösen hatékonyak lenni a gerinctréninggel, tekints velem egy pillanatra az életmódunkra, és az ebből adódó panaszok, elsődlegesen a hátfájás és derékfájás kiváltó okaira mozgásterapeuta szemmel.

 

Az utóbbi évtizedekben egyre többet ülünk a munkánk, a közlekedés, de a kikapcsolódás alkalmával is. Mindeközben rengeteg inger ér bennünket, és egyre nagyobb terhet jelent, hogyan egyensúlyozzunk, priorizáljunk jól a feladataink dzsungelében.

Ezek a körülmények nem csak a pszichénk számára jelentenek fokozott terhelést, stresszt, kihatnak a mozgásrendszerünkre is.

Az utóbbi években nem véletlenül esik annyi szó a kötőszövetről, a fasciáról.

A kutatások ugyanis igazolták a feltevést, hogy az egész testet behálózó, alapvető létfontosságú rendszerről van szó.

A fascia, a legnagyobb kiterjedésű érzékszervünk, melynek léte életfontosságú, állapota pedig lényegében határozza meg az életfunkciók minőségét a keringési és idegrendszerrel együtt.

A fascia behálóz, és összeköt mindent mindennel, így közvetlenül hat a mozgásunk minőségére.

De a bőr alatti kötőszövet tartalmazza az érzékelő idegvégződések 85-95 %-át is. Ez a 100 milliónyi! érzékelő idegvégződés alapvető információkat közvetít az agyunk számára, a mozgásrendszerünk koordináláshoz.

Ha a kötőszövet elveszíti a rugalmasságát, összetapad, megfeszül, nem csak a mozgásunk válik kötötté, mintha egy szűk farmerben próbálnánk törökülésben ülni.

A rossz állapotú fascia miatt a közvetített “kép” sem lesz tiszta és világos.

Képzeld el, hogy esőben vezetsz az országúton és elromlik az ablaktörlőd. Emiatt pedig nem látsz ki a szélvédőn.

Az agyunk épp ilyen bizonytalanná válik, ha a mozgásunkat zavaros információk alapján kell koordinálnia.

A mozgásrendszerünk ahhoz adaptálódik, amire használjuk.

A testünk mozgásra született, mégpedig összetett mozgásokra.

Az életmódunk miatt azonban egyre kevesebbet és egyre inkább elhangolódó mozgásminták szerint mozgunk. A testünk “elfelejti” hogyan tudja a mozgásokat biztonságosan, sérülésmentesen kivitelezni.

Ez az állapot válik idővel természetessé és bizonyos értelemben kényelmessé. Csak a fájdalmak figyelmeztetnek bennünket, hogy valami nincs rendben.

Így tekeredik a spirál.

 

A fájdalmak a mozgáskészség további csökkenését hozzák, az izületi mozgástartomány még inkább beszűkül, torzul. A hanyag testtartásból így lehet idővel gerincferdülés. A “beállt derékból” gerincsérv.

 

Ha egy jól összerakott gépezetben elmozdítunk egy alkatrészt, csak idő kérdése, mikor fog ez a működésében megmutatkozni, és kárt okozni.

 

Így már érthető, miért lett mára népbetegség a mozgásszervi panaszokból és miért fontos, hogy mielőbb észrevegyük és megállítsuk a folyamatot, ami ide vezet.

 

A mozgásrendszerben megjelenő kopások, sérülések, gyulladások okait a mozgásterápiás felméréseimen tárjuk fel és kezeljük, míg a gerinctréningen a kötőszövet állapotára a mozgásminták szintjén is hatunk.

A gerinctréninggel komplex módon és ami nagyon fontos, funkcionálisan hatunk a fasciális- és mozgásrendszerre, ami azt jelenti, hogy a működésének a minőségét javítjuk.

Ez mutatkozik meg a testtartás javulásában, a nagyobb izületi mozgékonyságban, és a mozgásfunkciók panaszmentes működésében. Így megszüntethetjük a hát- és derékfájást is.

A “funkcionális” azt jelenti, hogy a működésére hatunk, a funkcionalitását javítjuk.

De fontos, hogy értsd, csak a funkcionálisan jól működő testet tudjuk hatékonyan formásítani is, az izmok funkcionalitásának megfelelő mozgással.

Hatékonyságunk fő pillére, hogy stúdiónk kis létszámú, 2-7 fős óráin különleges figyelmet kapsz, így az egyediséget szem előtt tartva, a neked megfelelő ritmusban tudsz haladni, fejlődni.

Mire keresel megoldást?

  • Tartósan ülő munkát végzel, és a kockázati tényezők ismeretében tudatosan, preventív szándékkal, megelőzésképp szeretnéd a kötőszövetedet, izomzatodat, izületeidet, csontozatodat karbantartani?
  • A sok üléssel járó munkavégzés jellemző következményeit már tapasztaltad magadon (pl. hát- és derékpanaszok, nyaktáji fájdalmak, végtag zsibbadás) és az időben elkezdett gerinctréninggel szeretnéd megelőzni a fájdalmas folyamatok kifejlődését (mint a gyulladások, kopások, porckorong sérvesedése)?
  • Alakformálás a célod és szeretnél gerincbarát módon erősödni, formásodni?
  • Szeretnéd elsajátítani a mindennapi élethelyzetekben is alkalmazható módszereket, melyekkel megóvhatod gerincedet nem csak a munka, a szabadidő során is?
  • Túlsúllyal rendelkezel és izületbarát mozgást keresel?
  • Kismamaként is szeretnéd kontrollálni a testsúlyodat, és gerincbarát módon csinos és fitt maradni?

A minőségi eredményhez odafigyelés szükséges, ami megfelel az egyéni igényeknek.

Mivel fogsz találkozni az órákon, a gyakorlatokba építve? Mi ez a 4+1 lépcső, amin végigkísérlek?

A lényeget már biztosan érted, de ha érdekelnek a további részletek, szívesen megosztom veled. Kattints az alábbi ablakokra.

A minőségi eredményhez odafigyelés szükséges, ami megfelel az egyéni igényeknek.
Alaposan átmozgatjuk és lazítjuk a kötőszöveted, hogy az izülteid képesek legyenek nagyobb mozgásterjedelemben, szabadabban, a normál anatómiai helyzetüknek megfelelően mozogni.
A kötőszöveted és az izomzatod állapotának javítása
Változatos eszközeink és gyakorlataink segítségével komplex módon hatunk a mozgásrendszeredre. Az egyszerűbb felől haladunk a nagyobb súlyokkal végzett, instabil felületeken történő gyakorlás felé, így az erősítések a lazításokkal és nyújtásokkal egymásra épülő rendszert alkotnak óráinkon.
Helyes mozgásminták gyakorlása
Ahhoz, hogy az eredmények tartósak legyenek, elengedhetetlen, hogy az izom-idegkapcsolatok szintjén hassunk a mozgásrendszerünkre, mintegy újra tanítva a testünket lényegében arra, amit egykor tudott, de az életmódunk miatt idővel elfelejtett. Miután a mozgásrendszered fizikailag újra képes jó mozgásmintát követni, ezt a mozgásmintát a gyakorlás által tesszük rutinná.
Gerincbarát ülés, állás, emelés technikájának elsajátítása
A prevenciónak fontos része, hogy a gerinc- és izületbarát szemléletet minden élethelyzetünkben tudjuk alkalmazni. Ezért kap nagy hangsúlyt az óráinkon a gerincvédelem, az ülés, állás, emelés helyes technikájának elsajátítása is.

+1 Az óra végi levezetés részeként relaxációs elemekkel kiegészített, lazító gyakorlatokat is végzünk, mely jól alkalmazható eszközöd lehet minden olyan esetben, amikor a tempó, a stressz elcsendesítésére vágysz.

Tréningjeink 60 percesek. A látható eredmények, amikre számíthatsz:

  • A fasciális szemléletű gyakorlataink révén a testegyensúlyod, a stabilitásod és a koordinációd is látványosan javul,
  • szebb lesz a testtartásod,
  • az egész tested egy átrendeződésen megy keresztül, esztétikusan formálódik nem csak a törzs, a lábak, karok, vállak, a csípőd is, és igen, karcsúbb derekad is lesz, hiszen az izomfűződnek épp az a feladata, hogy támaszt adjon, mint egy öv, a derekad körül.

Stúdiónkban lehetőséged van a kislétszámú, csoportos órák mellett egyéni célok, speciális igények esetén, személyi edzésre, magánórára is. Ennek részleteiről személyesen tudunk egyeztetni.

A hanyag testtartás korunk jellemző tünete, és ma már kellő tudással a birtokunkban kimondhatjuk, nem csak esztétikai problémát jelent. A megelőzés, illetve az áthangolás, ahogy te is tapasztalni fogod, a gerinctréninggel nem csak lehetséges, de örömteli is.

Már heti egyszeri rendszeres gerinctréninggel jelentős eredményt, változást  tudunk elérni.

Szerencsére egyre több felelősen gondolkodó szülő is megkeres bennünket.

Mit hozz magaddal a tréningre?

Mindössze egy kényelmes, sportos (lehetőség szerint pamut) ruházatra, váltózoknira és egy közepes méretű törülközőre lesz szükséged, hogy jól, komfortosan érezd magad. A többi eszközt mi biztosítjuk.

Szeretettel várlak, Kriszta

Nézz be egy óránkra

Nézd meg az órarendet

https://fitttorna.hu/orarend/

és foglalj időpontot a kiválasztott órára!